Seabird zelf had reeds eerste stappen richting modal shift gezet toen Multimodaal.Vlaanderen contact opnam. Het ICY concept waar het adviespunt sterk op inzet, bleek ook voor deze 1000 exportcontainers vanuit Wallonië naar de haven van Antwerpen de meest voor de hand liggende keuze. Door de lege containers uit te halen bij TC Athus en na belading daar vol terug af te leveren voor een treinrit naar Antwerpen, bespaart Seabird op het traject tot Antwerpen maar liefst 25% transportkosten, 33% CO2-uitstoot en 67% wegkilometers. De Brusselse en de Antwerpse ring zien dankzij deze modal shift naar het spoor 1000 containers tweemaal niet meer voorbijrijden!
Herman Dister, General Manager Seabird International Shipping, is duidelijk een multimodale believer: “Seabird zette reeds de eerste stappen richting multimodaal transport, waar de expertise van Multimodaal.Vlaanderen ons hielp dit traject te vervolledigen. Aangezien we duurzaamheid hoog in het vaandel dragen, zijn we zeer verheugd met deze samenwerking.”