Ontdek de genomineerde kandidaat-ambassadeurs

Ontdek hier de genomineerde kandidaat-ambassadeurs voor Baanbrekers 2020.

U bepaalt de winnaar tijdens de live-voting op 23 november 2020. Schrijf u hier in.

 

 

Chris Borghs

Logistics Manager bij Umicore

Kritisch kijken naar afzonderlijke schakels in de supply chain en blijven inzetten op efficiëntere en duurzamere transportoplossingen: dat is waar ik mijn motivatie haal gedurende  38 jaar in mijn rol als verantwoordelijke voor de BU CSM van Umicore. Wat begon als een lokaal verhaal is vandaag uitgegroeid tot een wereldwijde werking met hoofdkwartier in België. Alleen al van/naar Umicore Olen worden jaarlijks 115000 ton nikkel- en kobaltproducten vervoerd naar tal van Europese en overzeese bestemmingen.

Umicore maakt niet enkel materialen voor duurzame producten zoals kobalt en nikkel voor herlaadbare batterijen, germanium wafers voor zonnecellen, … we gaan hierbij ook duurzaam te werk. We verbeteren, optimaliseren continu onze  processen: ook onze wereldwijde  logistieke flows. Bij Umicore bewijzen we dat we – mede door onze internationale positie –  effectief het verschil kunnen maken. Zo slagen we er in om onze processen waaronder transport, milieu … te verbeteren door te streven naar een nog efficiënter gebruik van metalen, energie en andere inputs en creëren we op die manier een duidelijk concurrentievoordeel. De voorbije 20 jaar is Umicore dan ook getransformeerd tot een toonaangevende leider op gebied van duurzaamheid.

Met de focus op multimodaal transport, voegde Umicore een extra dimensie toe aan haar succesvolle transportverhaal. Door onderbouwd te kiezen voor de meest duurzame transport en warehouse combinaties, is ons team er in geslaagd om op drie jaar tijd spectaculaire resultaten te boeken.

Liesbeth Grieten

Solution Design Engineer bij H.Essers

Juni 2018. Na een carrière van tien jaar bij mijn vorige werkgever, kijk ik uit naar mijn nieuwe professionele uitdaging. Met veel enthousiasme, en toch ook met een klein hartje, start ik als Solution Design Engineer Transport bij de logistieke reus H.Essers. Een nieuwe functie binnen de corporate commercial afdeling, die ik vanuit mijn ervaring in transportaankoop en -management mee mag uittekenen en inkleuren. Voor onze klanten de meest optimale transportoplossing samenstellen, daar doe ik het elke dag voor. ‘Synchromodaliteit’ is een kernbegrip dat we met heel het bedrijf uitdragen. Het is een multimodale strategie die ook volgens mijn persoonlijke overtuiging de grondslag van elke logistieke oplossing vormt. Zelf treed ik graag op als architecte om samen met mijn klanten de perfect mix uit te tekenen. Dit doe ik door onze verschillende transportmodi dynamisch en slim met elkaar te combineren in functie van de vooropgestelde doelstellingen op vlak van duurzaamheid, kwaliteit, lead time en kost.

De logistieke wereld vandaag kent boeiende uitdagingen, zoals de sterkere klimaatambities, een toenemende schaarste in transportcapaciteit, alsook de groeiende congestieproblemen (tijdelijk afgeremd door Corona). Deze uitdagingen versterken ons geloof in een synchromodale toekomst nog extra.

Daarom blijven we ons bij H.Essers verder inzetten op de uitbreiding van een synchromodaal netwerk, om zo onze klanten een steeds optimalere connectiviteit te bieden. Bovenop nieuwe Europese connecties, zoals onze spoorverbinding tussen BE-Genk en TR-Istanbul, via RO-Curtici en onze Euraziatische connecties, zoals de temperatuur-gecontroleerde spooroplossing van en naar China en omliggende landen, werken we ook aan de versterking van onze Belgische/Vlaamse connecties. Hierbij denken we in de eerste plaats aan de hinterlandconnecties tussen de Vlaamse Havens en de verschillende H.Essers sites. De recente investeringen in o.a. Railport Genk en de bargeterminal Port of Limburg, zijn hiervan duidelijke voorbeelden. De sterke bedrijfsstrategie van H.Essers, inclusief de nieuwe ontwikkelingen die ik vanuit mijn rol mee kan vormgeven, schept voor mij het ideale kader om synchromodaliteit daadwerkelijk uit te dragen bij onze klanten. Ik ben dan ook een enthousiaste voortrekker en trotse ambassadrice van het H.Essers’ synchromodaliteitsconcept.

Jouw steun voor ons bedrijf en bij uitbreiding mezelf, is mee je schouders zetten onder een multimodaal Vlaanderen!

Michel Verscheure

CEO bij Michel Verscheure Transport

1930: Grootvader Verscheure was reeds actief in de transport sinds 1930, met paard en kar. Deze activiteit werd voorgezet door vader Frans Verscheure. Enkele jaren later werd de eerste vrachtwagen aangekocht en kon het gemotoriseerd transport starten. In 1960 werd het eerste bedrijf opgericht, in 1966 kwam Michel Verscheure erbij.  De eerste activiteiten in het intermodale transport startten minder dan 10 jaar later. 1973: Ons eerste intermodaal transport naar Italië. We stapten over van wegtransport naar intermodaal transport. Conclusie: 47 jaar ervaring in intermodaal transport.

Michel Verscheure Transport heeft als doel: Green Logistics @ affordable prices. De onderneming focust zich 100% op het intermodale gebeuren die op een veilige en milieuvriendelijke manier de goederen van A tot B transporteert tegen competitieve prijzen. Deze service is proactief, betrouwbaar en kwalitatief, daar ze ondersteund wordt door een professioneel opgeleid team met de vereiste know how en ervaring. Door deze organisatiestructuur kunnen we anticiperen op iedere situatie en de nodige flexibiliteit aanbieden. Wij streven naar voortdurende innovatie op vlak van de SHEQ. Tenslotte willen we met al onze partners diepgaande en betrouwbare relaties opbouwen.

Flowers Flowers