Hét adviespunt voor multimodaal vervoer

Binnenvaart blijft groeien

De binnenvaart blijft groeien, ook in coronajaar 2021, met meer dan 4%. De containervaart piekte zelfs boven de kaap van 1 miljoen vervoerde TEU met het Albertkanaal als belangrijkste containercorridor. Maar ook andere waterwegen zoals het zeekanaal, de Schelde en de Leie dragen bij aan dit mooie resultaat.

Multimodaal.Vlaanderen werkte vorig jaar voor tientallen bedrijven multimodale alternatieven uit voor vervoer van containers via de weg naar en van de haven. Die alternatieven bieden heel vaak een aantal niet te versmaden voordelen: een besparing op de transportkost, CO2 reductie van 40% en meer, vermijden van extra kosten van demurrage/detention en last but not least een ontlasting van de zware congestie op de toegangswegen naar Antwerpen.

Hoewel de vele succes stories bewijzen dat multimodaal containervervoer werkt én loont, blijft voor een aantal bedrijven, zowel verladers als forwarders, het multimodale concept nog deels onbekend of minstens onbemind.
Heeft uw bedrijf containers, import of export, die via de weg van en naar Antwerpen worden vervoerd? Laat u overtuigen door cijfers en feiten en maak samen met ons de business case voor het alternatief via barge of spoor. Wie weet prijkt uw multimodaal succesverhaal dan in de volgende nieuwsbrief.

Meer info?
Contacteer
Tom Vervliet (tom.vervliet@vil.be)

Blijf op de hoogte

Ontvang onze tweemaandelijkse nieuwsbrief en uitnodigingen op events